Over Stichting De Verbinderij

Stichting de Verbinderij steunt en begeleidt jonge startende ondernemers in de regio Weert en omstreken en biedt ze een omgeving aan waarbinnen de ondernemers de talenten kunnen ontwikkelen die ze nodig hebben om te slagen als ondernemer. Deze doelstelling staat als zodanig opgenomen in de statuten van de stichting en al tijdens de oprichting in 2012 werd deze doelstelling met veel succes gerealiseerd in de vorm van Perron C, een collectief van ondernemers uit allerlei creatieve beroepen en kunstdisciplines.

In de tussentijd werd er, geïnspireerd door het succes van Perron C, achter de schermen hard gewerkt aan een tweede initiatief: De Verbinderij, uiteraard ontleend aan de stichtingsnaam: een fysieke werk- en ontmoetingsplek voor ondernemers in het voormalig kantoorgebouw van Roto Smeets, waar de mogelijkheden om te ondernemen vrijwel eindeloos zijn. Het pand is voorzien van alle soorten werkruimten waaraan de ambitieuze ondernemer behoefte heeft. De focus ligt op startende en gevestigde ondernemers uit de dienstverlenende en zakelijke markt.

De Verbinderij werkt als faciliteerder van deze werkplekken bovendien samen met onderwijsinstellingen in Noord-Brabant en Limburg, alsmede met de lokale overheid en sociale werkvoorzieningen. Hierdoor is de stichting in staat om de groeipotentie van ondernemers te ondersteunen en stimuleren. Zoals delen het nieuwe hebben is, is verbinden het nieuwe ondernemen. Dat is nou juist de kracht van de stichting: staan voor samenwerking en kennis delen. Hierdoor vinden en versterken ondernemers elkaar en ontstaan er nieuwe ideeën, projecten en ambities.

Het bestuur van de stichting bestaat uit jonge regionale ondernemers die zich vanuit een persoonlijke drive en passie op vrijwillige basis inzetten om Weert aantrekkelijk te maken en te houden voor jonge ondernemers. Veelal besluiten ambitieuze jongeren om naar grotere steden te vertrekken. Echter, omdat de bestuursleden van de stichting van mening zijn Weert in de basis een fantastische woon- en werkstad is, zetten ze zich graag in om Weert als ondernemersstad op de kaart te zetten. Maak kennis met alle bestuursleden op de contactpagina.